신청

세계로 나아가 글로벌 인재로 성장하여 양질의 일자리에서 일할 수 있도록 지원합니다.

사업내용 및 지원자 유의사항
본 공고와 관련한 채용과정, 당사자간 합의 및 근로계약사항, 취업관련 비자발급 여부 에 대해서는 한국산업인력공단이 책임지지 않음을 알려드리며, 현지국 노동법 및 공고상 근무조건 등을 면밀히 확인하시기 바랍니다.
현대글로비스 비엔나 지사

[KOTRA] 오스트리아, 현대글로비스 비엔나 지사, 물류 운영 (1명)

  • 대표자박용규
  • 자본금 정보없음
  • 업종기타 수상 운송지원 서비스업
  • 설립연도 2011년
  • 매출액 130,000,000,000 원
  • 사원수 정보없음
  • 주소 Ghegastraße 3/Top 4.2 1030 Wien

자격요건

  • 경력 경력 1년이상 ~ 2년이하
  • 학력대학(교) 졸업 
  • 외국어 필수 독일어(중) : 업무와 관련된 제한적 의사소통은 가능
    필수 영어(상) : 업무관련 상황에서 만족할 만한 의사소통

근무조건

  • 고용형태정규직
  • 근무지역오스트리아
  • 근무시간8 시간 / 5일
  • 급여(한화) 연봉 4,976 ~ 4,976 만원
  • 급여(외화) 연봉  3,000 ~  3,000 (EUR)

접수기간

  • 시작일2023-05-23
  • 마감일2023-06-07
주요업무내용
								1. Compliance and Reporting

-To support & inform supervisor ( next higher level ) in case of any irregularities, customers` complaints
-Maintain compliance standards at all times - including internal and external rules, laws and policies like air security plan, customs law and other local and global regulations like IATA DGR regulations

2. Development of Glovis freight forwarding business
-Strategic business development by acquisition of new customers and extension of business with existing customers in mainly Austria or Czech Rep. or Slovakia or Hungary or Romania
-Active & professional maintenance and consulting of new and existing customers
-Creation and calculation of customer specific offers and quotations
-Observation of market and competitor(s) development
-Close cooperation with Operation and Purchasing

3. Team management
-Organize, coordinate and communicate in a good manner among our airfreight operations team to maintain a strong business performance
-Respond to e-mails and requests from customers and Glovis Korea team timely
-Organize workloads within team to ensure smooth operations during peak activity and/or staff absence. Create back-up solutions. Get familiar with Glovis transport software system and enhance acknowledge constantly.

모집요강

모집요강
직종 수상운송 사무원
모집공고번호 E20230523025
모집인원 1명
국가 오스트리아
자격요건
  • 학력 대학(교) 졸업
  • 경력 경력 1년이상 ~ 2년이하
  • 자격면허
  • 외국어능력 필수 독일어(중) : 업무와 관련된 제한적 의사소통은 가능  / 필수 영어(상) : 업무관련 상황에서 만족할 만한 의사소통
주요업무내용 1. Compliance and Reporting
-To support & inform supervisor ( next higher level ) in case of any irregularities, customers` complaints
-Maintain compliance standards at all times - including internal and external rules, laws and policies like air security plan, customs law and other local and global regulations like IATA DGR regulations

2. Development of Glovis freight forwarding business
-Strategic business development by acquisition of new customers and extension of business with existing customers in mainly Austria or Czech Rep. or Slovakia or Hungary or Romania
-Active & professional maintenance and consulting of new and existing customers
-Creation and calculation of customer specific offers and quotations
-Observation of market and competitor(s) development
-Close cooperation with Operation and Purchasing

3. Team management
-Organize, coordinate and communicate in a good manner among our airfreight operations team to maintain a strong business performance
-Respond to e-mails and requests from customers and Glovis Korea team timely
-Organize workloads within team to ensure smooth operations during peak activity and/or staff absence. Create back-up solutions. Get familiar with Glovis transport software system and enhance acknowledge constantly.
그 외 자격요건 -Min. industry experience of 2 years
-Must ready Industry & market knowledge
-"Hunter" attitude and mentality
-Self-motivated- and driven
-Intercultural competency
-Fluency in English & German both written and verbal
-Knowledge of either/or Czech, Hungarian, Romanian is a "must have" to work in one of these markets
-Proficient computer skills & MS office basics
모집공고 URL https://www.worldjob.or.kr/advnc/epmtLink.do?joCrtfcNo=E20230523025&joCrtfcDsp=1&joCrtfcDspSn=1&menuId=1000002033

근로조건

근로조건
급여사항(년) 4,976만원 ~ 4,976만원 ( 3,000 EUR ~ 3,000 EUR ) 계약기간 [정규직]
근무시간 8 시간 / 5일 보험가입 사회보험(WGKK)
비자타입 취업비자 퇴직금 사회보험에서 지급
가족동반 불가능 숙식 식비 제공
항공료 미제공 휴가 25
기타 근로조건 12개월 계약 후 정규직 전환

근무지정보

근무지정보
구인기업 업종 기타 수상 운송지원 서비스업
기업명 현대글로비스 비엔나 지사
근무지주소 Ghegastraße 3/Top 4.2 1030 Wien

접수기간/방법

접수기간/방법
모집기간
(한국시간 기준)
2023-05-23 ~ 2023-06-07
채용예정일 2023-06-26
필수서류 영문이력서
기타 제출서류
참고파일
진행방법 1차 : 서류심사
2차 : 면접심사
* 면접 대상자는 서류심사 합격자에 한하여 개별 통보
문의처 nowkeaj@kotra.or.kr ※ 이메일로 이력서 지원은 불가하며 공고 관련 문의 시 E로 시작하는 공고번호를 반드시 기재하여 주시기 바랍니다.
담당자 이재권
기타사항 본 공고와 관련한 추후 면접진행 및 채용과정, 당사자 간 합의 및 계약 사항, 그리고 해당국가 취업 관련 비자발급 여부에 대해서는 KOTRA가 책임지지 않음을 알려드리오니 착오 없으시기 바랍니다.
위 기재된 채용예정일은 업체 사정상 변경될 수 있음을 알려드립니다.
업체에서 채용 결정시 공고가 조기 마감될 수 있음을 알려드립니다.