주요업무내용
1. 기업명: DoctorHere dba. MEDIHERE INC
2. 웹사이트: Doctorhere.com
3. 기업소개
- 한국과 미국을 포함한 전 세계 한국인을 대상으로 하는 원격 진료 및 처방 플랫폼 ‘DoctorHere’를 출시한 스타트업 기업
- 현재 180여 개가 넘는 국내 의료기관에 자체 개발 원격진료 솔루션을 제공 중
- 미국지사는 2019년에 설립되었으며, 뉴욕 맨하튼에 DoctorHere 1차 진료 클리닉을 개설
- 삼성전자, 캡스톤자산운용 등과 MOU를 체결하였으며, 현재 미국 내 스마트 메디컬 클리닉을 6개 이상 오픈 예정에 있음
- 현재 맨하튼에 위치한 DoctorHere 1차 진료 클리닉센터에서 근무할 인턴을 채용 중
4. 근무환경 및 조건
- 미전역 직원수 30명
- 채용사무소 직원수 10명
- 급여: $18/hour
5. 주요업무내용
The Korean-speaking Administrative Assistant plays a crucial role in ensuring the smooth operation of our healthcare facility. You will handle various tasks, including answering phones,
providing exceptional customer service, database management, medical billing, and scheduling appointments. Additionally, you will be involved in marketing efforts, contributing to the company’s growth.
1) Greet patients and answer incoming calls with a courteous and professional demeanor.
2) Provide excellent customer service by addressing inquiries and resolving issues to ensure patient satisfaction.
3) Perform accurate and efficient medical billing to insurance companies using billing software.
4) Coordinate patient appointments, optimizing the doctor’s schedule while considering patient preferences.
5) Collaborate on marketing activities
주요알림내용
이 공고는 고용알선업체가 게재한 것으로써, 실취업처는 (주)아이씨엔그룹(구인공고 게재 업체)가 아님을 알려드립니다.