신청

세계로 나아가 글로벌 인재로 성장하여 양질의 일자리에서 일할 수 있도록 지원합니다.

사업내용 및 지원자 유의사항
본 공고와 관련한 채용과정, 당사자간 합의 및 근로계약사항, 취업관련 비자발급 여부 에 대해서는 한국산업인력공단이 책임지지 않음을 알려드리며, 현지국 노동법 및 공고상 근무조건 등을 면밀히 확인하시기 바랍니다.
Bloomberg L.P.

[KOTRA] 홍콩, Bloomberg L.P., 2024 Bloomberg Customer Support Representative (Korean Speaker) - Hong Kong (1명)

  • 대표자Michael Bloomberg
  • 자본금 정보없음
  • 업종그외 기타 금융지원 서비스업
  • 설립연도 1981년
  • 매출액 10,500,000,000 달러
  • 사원수 20,000 명
  • 주소 25/F, Cheung Kong Center, 2 Queen’s Road Central,
    Hong Kong SAR
  • 홈페이지http://www.bloomberg.com

자격요건

  • 경력 신입
  • 학력대학(교) 졸업 
  • 외국어 필수 영어(상) : 대부분 상황에서 효과적인 의사소통 가능
    필수 한국어(상) : 대부분 상황에서 효과적인 의사소통 가능

근무조건

  • 고용형태정규직
  • 근무지역홍콩
  • 근무시간면접후 협의
  • 급여(한화) 연봉 3,000 ~ 4,000 만원

접수기간

  • 시작일2023-09-11
  • 마감일2023-10-31
주요업무내용
								Are you passionate about working in financial markets and by the prospect of providing technical support for the world's leading financial professionals? If so, join the Bloomberg Customer Support team, which is a key part of our User Support business.


As a Bloomberg Customer Support professional, you have two critical focus areas: to provide superb customer service to a broad range of clients, and ensure the fast and effective management of various client workflows and hardware/software issues.

You will be responsible for the installation, connection, hardware management and workflow support of terminal clients over the phone and via Bloomberg Instant Messaging. The position includes assisting fast-paced clients operating in Capital Markets, Asset Management and Financial Services by installing the Bloomberg software and configuring proprietary hardware, such as keyboards and biometrics. Moreover, as automation continues to grow in the industry, we are adapting to understand our clients’ technological needs. We tackle our clients’ software issues, and we understand how it relates to their workflows and asset-class needs. Working with critical information and highly sophisticated tools, we ensure the security of our clients’ accounts and data.

Secondly, you will connect with our clients, including CEOs and executive managers with access to proprietary data and information. We set-up, train, and connect our clients to the various Bloomberg products and platforms they subscribe to. You will work as part of our 500 strong distributed team, supporting our clients collectively in more than 18 languages.

모집요강

모집요강
직종 금융 사무원
모집공고번호 E20210903014
모집인원 1명
국가 홍콩
자격요건
  • 학력 대학(교) 졸업
  • 경력 신입
  • 자격면허
  • 외국어능력 필수 영어(상) : 대부분 상황에서 효과적인 의사소통 가능  / 필수 한국어(상) : 대부분 상황에서 효과적인 의사소통 가능
주요업무내용 Are you passionate about working in financial markets and by the prospect of providing technical support for the world's leading financial professionals? If so, join the Bloomberg Customer Support team, which is a key part of our User Support business.

As a Bloomberg Customer Support professional, you have two critical focus areas: to provide superb customer service to a broad range of clients, and ensure the fast and effective management of various client workflows and hardware/software issues.

You will be responsible for the installation, connection, hardware management and workflow support of terminal clients over the phone and via Bloomberg Instant Messaging. The position includes assisting fast-paced clients operating in Capital Markets, Asset Management and Financial Services by installing the Bloomberg software and configuring proprietary hardware, such as keyboards and biometrics. Moreover, as automation continues to grow in the industry, we are adapting to understand our clients’ technological needs. We tackle our clients’ software issues, and we understand how it relates to their workflows and asset-class needs. Working with critical information and highly sophisticated tools, we ensure the security of our clients’ accounts and data.

Secondly, you will connect with our clients, including CEOs and executive managers with access to proprietary data and information. We set-up, train, and connect our clients to the various Bloomberg products and platforms they subscribe to. You will work as part of our 500 strong distributed team, supporting our clients collectively in more than 18 languages.
그 외 자격요건 [필수 조건]
- 대학교 졸업이나 관련 경험 있음
- 한국어와 영어 말하기와 쓰기 능력 상급
- 대면과 전화 등 매체를 통해 고객 서비스를 제공하는 능력
- 금융과 기술에 대한 관심
- 쾌히 새로운 기술을 배우거나 정보를 모음
- 동시에 여러 가지 일을 하는 능력과 자주적으로 일하는 능력
- Bloomberg의 업무에 관심

[다른 조건]
- 고객 서비스 영역에 일한 경험을 가지는 지원자 우대
- 기술, 소프트웨어, 하드웨어 등 문의를 살펴보고 해결하는 법에 대한 호기심
- 자료관리, 개인정보과 정보보안에 대한 의식
- 소프트웨어로 일하는 능력
모집공고 URL https://www.worldjob.or.kr/advnc/epmtLink.do?joCrtfcNo=E20210903014&joCrtfcDsp=2&joCrtfcDspSn=1&menuId=1000002033

근로조건

근로조건
급여사항(년) 3,000만원 ~ 4,000만원 계약기간 [정규직]
근무시간 면접후 협의 보험가입 의료보험 제공
비자타입 취업비자 퇴직금 MPF에 따라 퇴직금 적용시 제공
가족동반 불가능 숙식 미제공
항공료 미제공 휴가 20
기타 근로조건 * 의료보험 지원
* 취업비자 지원
* 해당 포지션 1명 이상 채용
* 사내 지원 서비스 (상담 등) 제공

근무지정보

근무지정보
구인기업 업종 그외 기타 금융지원 서비스업
기업명 [KOTRA] Bloomberg L.P.
근무지주소 Hong Kong SAR

접수기간/방법

접수기간/방법
모집기간
(한국시간 기준)
2023-09-11 ~ 2023-10-31
채용예정일 2023-11-01
필수서류 영문이력서
기타 제출서류
참고파일
진행방법 이력서 지원(월드잡 및 기업 별도 지원 채용 사이트 지원 필수) > 면접 > 최종합격

※1차 서류합격자 및 자사 테스트 합격자에 한하여 개별적으로 화상 면접을 진행하게 되며, 서류 및 자사 테스트 합격자에게 면접일정을 추후 안내해드릴 예정입니다.
※※ 본 지원공고는 월드잡 지원 및 기업 채용 사이트(https://careers.bloomberg.com/job/detail/118439) 모두 지원하셔야 지원이 완료됩니다.
문의처 nowkeaj@kotra.or.kr ※ 이메일로 이력서 지원은 불가하며 공고 관련 문의 시 E로 시작하는 공고번호를 반드시 기재하여 주시기 바랍니다.
담당자 이재권
기타사항 ★★★면접 대상자는 기업에서 개별 통보 합니다.
※ 본 공고와 관련한 추후 면접진행 및 채용과정, 당사자 간 합의 및 계약 사항, 그리고 해당국가 취업관련 비자발급 여부에 대해서는 KOTRA가 책임지지 않음을 알려드리오니 착오 없으시기 바랍니다.
※ 위 기재된 채용예정일은 업체 사정상 변경 될 수 있음을 알려드립니다.
※ 업체에서 채용 결정시 공고가 조기 마감될 수 있음을 알려드립니다.